Як Похмура Гавань перетворилася з однієї з найбільших настільних ігор на одну з найменших

Gloomhaven: Buttons & Bugs чимось нагадує караван.

Ні серйозно. Оригінальний Похмура Гавань нагадує мені будинок, в якому ви мешкаєте багато років. Пвам не доведеться його перемістити. Такий достаток пластику та картону може бути досить лякаючим для новачків, і навіть доброзичлива до новачків гра «Щелепи лева» обтяжена речами з великої літери. Навпаки, Gloom Haven: Buttons & Bugs — більш компактна та легка альтернатива — у ній немає нічого, крім найнеобхіднішого.

Якщо продовжити цю вже наболілу метафору, вона ідеально підходить і для відпустки. Як зазначається в краудфандинговій кампанії Backerkit, у неї можна грати на «столі з тацею в літаку». Не багато з найкращих настільних ігор можуть сказати те саме.

У той час як дешева туристична версія Gloom Haven у ретроспективі здається легким завданням, Ісаак Чілдрес, творець серії та видавець Cephalofair Games, визнає, що «такі мікроігри просто не були на нашому радарі». Фактично тільки коли дизайнер Джо Кліпфел свого часу створив безкоштовну версію Gloom Haven без столу (названу Gloomholdin'), зірки почали зійтися. Як розповів мені Чілдрес, коли ми обговорювали проект електронною поштою, «фанати справді зачепилися за [Gloomholdin'], тому ми вирішили, що це те, що ми маємо офіційно ліцензувати».

Хто сказав, що фан-проекти ні до чого не приведуть?

Кинути кістки

Як пояснюється в описі, ця нова настільна гра «Похмура Гавань» по суті є «Дорога, я зменшив дітей за допомогою мечів». Гравці беруть на себе роль потенційних шукачів пригод, на яких накладено зменшує заклинання (накладене персонажем Град, що повернувся, який використав його як спосіб змусити небажаних відвідувачів дати їм спокій), і тепер їм потрібно знайти спосіб звернути цю магію назад. Проте зменшили не лише героїв. У Buttons & Bugs, розробленій Klipfel спільно з дизайнером другого видання Mansions of Madness Ніккі Валенс, компонентів, що світяться, набагато менше. Справді, коробка за розмірами лише мала частина Похмурої Гавані.

«Основна відмінність [між цією грою та Gloom Haven] можна резюмувати як максимальне скорочення компонентів, при цьому зберігаючи спрощений ігровий процес», — пояснює Чілдрес. Це призвело до того, що карт здібностей поменшало, але вони були двосторонніми, а також було включено те, чим Чілдрес ніколи не був великим шанувальником — гральні кістки. Його відраза до того, як вони залишають успіх на волю випадку, а не майстерності, добре задокументована, і це розчарування в першу чергу призвело до створення Похмурої Гавані. То чому б не дотримуватися карткової системи, яку він розробив як альтернативу?

Мені подобається розширювати знання у більш незвичайних напрямках та досліджувати нові художні стилі у світі.

"Проблема використання карток як рандомізатора полягає в тому, що для кожного результату вам потрібна окрема карта, що може швидко скласти безліч компонентів", - говорить він. «Використовуючи кубик, ми можемо поєднати всю колоду карт в одну карту, що дуже корисно».

Хоча це і означає, що Buttons & Bugs несумісні з іншими творами серії, це підштовхнуло Чілдрес та компанію у нових напрямках. Чілдрес згадує, що він «розважається, розширюючи знання у більш химерних напрямках та досліджуючи нові художні стилі у світі». світ." Це призвело до створення нових, але ж жорстоких випробувань для гравців.

«У цій системі монстри працюють по-іншому, тому було приємно, що не було особливого тиску на повторне використання існуючих монстрів із Похмурої Гавані. Деякою мірою ми це зробили, залучаючи бандитів та демонів, які також були зменшені Градом, але це також була чудова нагода представити кілька нових, крихітних загроз. У нас є безліч різних жуків, похмура жаба і заражений бороною труп щура, так що навколо дуже весело. Є також три боси, які абсолютно нові, дуже цікаві вороги».

Найменша ціна, менша займана площа

Хоча демони і тіла, наповнені жуками, не є тим, що ви назвали б «сімейним», маленькі вороги в грі роблять квест в цілому більш безтурботним. У поєднанні з віковим рейтингом нижче 10+, яскравим оформленням та простішими правилами Buttons & Bugs виглядає досить привабливо. Чи робить це найкраще місце для початку, ніж приквел «Похмурої гавані» «Щелепи лева»? Відповідь - це особливий "вид" - це залежить від того, що ви шукаєте.

«Я думаю, що у Jaws of the Lion є чудова система навчання, яка дуже добре готує вас до повноцінної гри в Похмуру Гавань», — каже Чілдрес, коли я питаю його.

«Однак Buttons & Bugs — менш жахлива гра, з невеликою ціною, меншими розмірами та більш простим ігровим процесом. Ви зможете почати так само швидко, як і з Jaws of the Lion, і ви багато чого навчитеся. використовує ті ж концепції та механіку, але зрештою це окрема система, тому перехід від неї до іншої гри Похмурої Гавані все одно вимагатиме вивчення деяких додаткових правил».

Монстри у цій системі працюють по-іншому, тому було приємно, що не було особливого тиску на повторне використання існуючих монстрів із Похмурої Гавані.

 

Фанати, схоже, попри все захопилися грою. На даний момент її підтримали понад 13 000 людей, і Чілдрес зазначає, що «було чудово спостерігати, як люди так позитивно реагують на Buttons & Bugs. З того часу, як ми анонсували гру в середині кампанії Backerkit, ми тільки-но побачили хвилю людей, які приєднуються до проекту, який був чудовим».

Враховуючи, як Gloom Haven перетворила Cephalofair Games з невідомої організації (що складається з Чайлдреса та художника-фрілансера) на настільну улюбленицю з повною командою співробітників, франшиза, що стала досить популярною, щоб гарантувати додаткові доходи, має бути страшенно складним завданням. Чілдрес згадав, що успіх Gloom Haven став справжнім сюрпризом, коли я брав у нього інтерв'ю раніше у 2023 році, тому бачити, як колеги додають у серію свої власні ігри, мабуть, є моментом «ущипніть мене».

«Я не особливо брав участь у процесі розробки цього проекту – це сфера діяльності Ніккі та Джо. Тому я думаю, що найкраще — це просто прийти наприкінці та спробувати це», — каже Чілдрес. "Мати можливість зіграти в супер-кумедну версію Похмурої Гавані, яку мені не довелося розробляти, було дуже приємно!"